Zo genereer je leads via LinkedIn

Reclame

Het internet biedt volop kansen voor ondernemers om leads te genereren. Wanneer je het goed aanpakt. Kun je op een winstgevende manier investeren in een platform zoals LinkedIn. In dit artikel willen we het dan ook over LinkedIn hebben. Omdat dit een van de beste mediums is vandaag de dag om op te adverteren. En dat is vooral zo voor B2B-bedrijven. Want er zitten namelijk veel ondernemers op het platform. Maar ook mensen die grote beslissingen nemen voor bedrijven. Ook wel decision makers genoemd. Het is dus slim om LinkedIn groot onderdeel maken voor je leadgeneratie strategie. Hoe je dit doet? Je leest het hier!

leadgeneratie strategie

Linkedin als onderdeel van je leadgeneratie strategie

Je kunt adverteren in Google of op bepaalde sociale mediakanalen. Maar LinkedIn is voor sommige ondernemers een vergeten platform om op te adverteren. En dat is zonde. Want eigenlijk is het een erg effectieve manier om leads te genereren. Er zijn namelijk enorm veel mogelijkheden. En dat is zeker het geval voor B2B-bedrijven. Op LinkedIn zijn veel ondernemers actief. Maar ook mensen die beslissingen nemen voor bedrijven. Op deze manier kun je heel erg effectief adverteren. Je hebt daarnaast de mogelijkheden om je advertenties heel gericht te laten zien aan een bepaalde doelgroep. En zo is het al helemaal mogelijk om gericht te adverteren. 

Linleads

Er zijn tevens verschillende manieren hoe je kunt adverten. Zo kun je jouw content promoten van de LinkedIn-pagina. Maar je kunt ook mensen direct een bericht sturen. En dat is vaak zonder adverteren niet mogelijk. Zo is het mogelijk om direct contact te leggen met mensen. En zo kun je al snel een connectie bouwen en je diensten of producten aanbieden. Let er wel op dat je op z’n minst redelijke kennis hebt van het platform. Alvorens je begint met adverteren. Want adverteer je op de verkeerde manier? Dan kan het zo zijn dat je budget verkeerd uitgeeft. En dat je een verkeerd beeld krijgt van het platform.