Tips om succesvol je producten op Amazon te verkopen

Je bent erachter gekomen dat het een goed idee is om je producten via Amazon te gaan verkopen. Hieraan zijn wel wat handigheidjes verbonden die je moet weten. Hierdoor kan jij meer halen uit het verkopen van producten hierop. Om je verkopen nog meer te laten slagen kan je gebruik maken van handige hulp tools zoals bij E-pickr. Doe je voordeel en maak een succesvolle start.

Val meer op door de Buy Box

Wist je dat 90% van de omzet van een product verdiend wordt door de buy box? Je deelt de pagina met meerdere verkopers als zij hetzelfde product verkopen. Als je de buy box wint zal je product standaard in het mandje van de koper worden getoond. De buy box is het gedeelte van de pagina waar ‘koop nu’ of ‘voeg toe’ staat. Deze drie factoren zorgen ervoor dat je meer grip hebt op de buy box: verzendopties, reviews en lage prijzen.

Content en advertenties

Voor het verkopen van producten is het van groot belang om veel en unieke content te plaatsen. Je producten moeten helder beschreven zijn en op een zelf bedachte manier. Alleen op deze manier wek je interesse op en zorg je voor vertrouwen in jouw product. Met advertenties verhoog je gegarandeerd je verkoopaantallen. Dit is een belangrijke factor bij Amazon want hoe meer je verkoopt van een bepaald product hoe relevanter het volgens Amazon is.

Product reviews zijn kostbaar

Als er reviews staan bij een product van andere mensen zorgt dit voor vertrouwen en bewijskracht. Hierdoor worden vragen beantwoord en zien mensen gelijk dat het te vertrouwen is. Door reviews worden producten veel sneller gekocht.

Productafbeeldingen en klantervaring

Zorg er altijd voor dat de productafbeeldingen van kwaliteit zijn en dat de producten goed en duidelijk worden afgebeeld. Goede afbeeldingen zorgen altijd voor een beter uiterlijk en dit geeft gelijk een bepaalde indruk. Wazige foto’s zien er bijvoorbeeld onprofessioneel uit. Geef een optimale klantervaring door ‘klant is koning’ in je achterhoofd te houden. Houd je klanten altijd tevreden door een goede service te bieden waardoor de klant vaker jouw producten wil kopen.