Moderne zoekmachine marketing

Het meeste internetgebruik begint met een zoekmachine, waardoor de advertenties een breed publiek kunnen bereiken. Zoekmachine Marketeers hebben dit opgemerkt, waarbij zowel B2B- als B2C-marketeers zoekmachine marketing als hun meest gebruikte tool noemen. Zoekmachines hebben gereageerd door hun advertentieprogramma’s bij te werken om aan de behoeften van moderne marketeers te voldoen.

Hier zijn de trends voor de zoekmachine marketing:

Verhoogde tekenlimieten. Adverteren beschrijft uw product of dienst op een manier die jouw potentiële klanten aanspreekt. Het kan een uitdaging zijn om dat te doen in slechts 70 tekens en een kop van 25 tekens. Daarom testen zowel Bing als Google uitgebreide tekstadvertenties waarmee adverteerders 80 tekens met twee koppen van 30 tekens kunnen weergeven. Om zich op deze wijziging voor te bereiden, moeten adverteerders boeiende advertenties schrijven die voldoen aan de nieuwe vereisten. Voeg naast de basisinformatie over jouw bedrijf een duidelijke call-to-action en relevant trefwoord toe. Deze elementen zorgen ervoor dat jouw advertentie waarschijnlijker wordt weergegeven in zoekopdrachten en verbeteren jouw zoekmachineoptimalisatie (SEO). Zoekmachines moedigen dit aan, aangezien Google AdWords een Zoekwoordplanner heeft die je kan helpen bij het bedenken van mogelijke zoekwoorden voor jouw campagne.

Responsief advertentieontwerp. Responsive design is niet alleen meer voor websites. Naast aanpassing aan de grootte van verschillende schermen, kunnen de advertenties zich nu aanpassen aan de indeling van de inhoud waarin ze worden bekeken, of dat nu een website is of een socialmediaplatform. Dit soort advertenties staat bekend als native advertising en is een effectieve manier om software voor het blokkeren van advertenties te omzeilen. Als gevolg hiervan is de kans groter dat jouw advertentie wordt bekeken. Naar schatting worden native ads meer dan 50% meer bekeken dan banneradvertenties.

Targeting op apparaattype. Google staat adverteerders nu toe advertentiecampagnes te targeten op het apparaat waarop ze worden bekeken en als zodanig te bieden. Bing gaat nog een stap verder door toe te staan ​​dat prestatiegegevens van campagnes op apparaat worden gesegmenteerd. Belangrijker dan deze zoekmachinefuncties bij het bereiken van gebruikers van mobiele apparaten, is rekening houden met mobielvriendelijke ontwerpelementen en investeren in mobiele marketing als geheel. Een manier om dit te doen, is door een click-to-call-knop aan jouw advertentie toe te voegen, waarmee bezoekers snel en gemakkelijk telefonisch met je in contact komen.

Lokale zoekadvertenties. Lokale zoekopdrachten leiden potentiële klanten naar jouw deur. Door de recente wijzigingen van Google in advertentieweergaven op Maps kun je op deze manier meer klanten aantrekken. Deze wijzigingen omvatten het weergeven van advertenties in de Local Finder en het aangeven van speciale aanbiedingen in jouw bedrijf met gepromote pinnen. Zelfs met deze hulp van Google moet je aandacht besteden aan jouw lokale SEO-strategie, zodat lokale zoekopdrachten je kunnen vinden.

Door up-to-date te blijven met de huidige advertentiefuncties in zoekmachine marketing, kunnen jouw campagnes effectiever worden. In combinatie met andere marketingstrategieën, waaronder mobiele marketing en SEO, kun je het meeste bereik voor jouw advertentiebudget krijgen via zoekmachinemarketing.