Hoe belangrijk zijn fitness banken?

Tot de jaren dertig deden mensen een beweging die de “vloerpers” werd genoemd, die vergelijkbaar was met bankdrukken die alleen vanaf de vloer werd gedaan. Als je geen fitness bank hebt, kun je 100% een vloerpers proberen. In het begin deden veel mensen zelfs een beweging die een “buikworp” wordt genoemd – waarbij de balk naar beneden zou komen en van de buik zou stuiteren om de lifter te helpen hem weer omhoog te krijgen.

De drie bewegingen – bankdrukken, buikgooien en vloerdrukken waren allemaal populair tot de jaren 40 en 50, toen het bankdrukken steeds populairder begon te worden, omdat bodybuilders het leuk vonden hoe de bank hun borstspieren bewerkte (beter dan de andere twee bewegingen ).

Welke spieren gebruikt de bankdrukken?

Ik kan me niet eens voorstellen wat Superman moet kunnen op fitness bank. Het bankdrukken is een geweldige beweging om te hebben als onderdeel van uw krachtprogramma, en een beweging die we beschouwen als een onderdeel van de “big 4” basisliften.

Sommige van de problemen die coaches hebben met het bankdrukken (zoals een strakke borstkas die een slechte houding veroorzaakt) komen niet van het bankdrukken zelf, maar komen van het bankdrukken, een van de ENIGE bewegingen in uw programma, en kunnen verdwijnen als ze als onderdeel worden opgenomen van een goed afgerond krachtprogramma.

Met andere woorden, train niet ALLEEN met bankdrukken.

We zijn klaar om te beginnen met bulken!! En de vriendin van haar vader kwellen.

Het bankdrukken staat algemeen bekend als een “borst” -oefening, maar dat is zeker niet alles. De bank versterkt je:

– Schouders

– Triceps

– Onderarmen

– Lats

– Pecs

– Vallen

– Romboïden

Plus vrijwel elke spier in uw bovenlichaam Het bankdrukken gebruikt echter niet ALLEEN uw bovenlichaam. Als u goed bankiert, gebruikt u ook uw onderrug, heupen en benen. Net als de andere hoofdliften (de squat, deadlift en overhead press), is het bankdrukken, hoewel het de nadruk legt op specifieke spiergroepen, een beweging van het hele lichaam. Denk er eens over na – terwijl u op de bank zit, ligt de rest van uw lichaam niet alleen maar niets te doen.

We zeggen niet dat uw vrienden NIET moeten bankdrukken, maar ah, ja…

Uw hele lichaam zou moeten werken – Uw schouders zijn samengeknepen en uw lats zijn ingeschakeld, terwijl uw rug, heupen en benen strak zijn, uw hele lichaam stabiliseert om een ​​solide basis te creëren en u te helpen drive uit de ronde te genereren.