5 voordelen van buitenreclame

buitenreclame
Tegenwoordig gebeurt reclame maken steeds vaker online. Maar wist je dat ook buitenreclame nog steeds booming is? Het is de ideale manier om je doelgroep te bereiken wanneer ze even offline zijn en dat is nog altijd het grootste gedeelte van de dag. In dit artikel lees je alles over de 5 voordelen van buitenreclame.

1. Veel verschillende soorten

buitenreclame komt onder andere in de vorm van reclameborden, posters, raamstickers, belettering, vlaggen en spandoeken. Hierdoor is er altijd wel een geschikte manier te vinden om je bedrijf buiten onder de aandacht te brengen voor de juiste prijs.

2. Groot bereik

Mensen zijn de hele dag door onderweg en dus wordt buitenreclame op een strategische plek zoals op het station, bushokjes of langs de (snel)weg door ontzettend veel mensen gezien. Precies wat je wil!

3. Jouw doelgroep bereiken

Door op de juiste plek voor buitenreclame te kiezen, bereik je precies de doelgroep die je wil. Hierdoor is adverteren langs de snelweg perfect voor een wegrestaurant, maar ook voor een automerk dat zijn nieuwe model onder de aandacht wil brengen. En wat te denken van een musical om er samen weer eens op uit te gaan?

4. Perfect voor cross-media

Bij reclame draait het om herhaling. Want vaak moeten mensen iets meerdere keren zien of horen voordat ze overtuigd zijn of iets onthouden. Wat is er dan beter dan dat iemand een advertentie ziet in de krant of op de telefoon en die vervolgens wordt herhaald via buitenreclame? Zo blijft de boodschap beter hangen en versterken de verschillende marketingkanalen elkaar.

5. Wordt het gesprek van de dag

In Nederland zijn er maar weinig regels voor buitenreclame. Je kunt dus met iets creatiefs en spraakmakends kiezen, waar mensen elkaar voor aanstoten en er een gesprek over beginnen of direct hun mobiele telefoon te pakken om meer informatie te vinden. En dit hopelijk te delen via social media.

Buitenreclame werkt nog steeds

Buitenreclame is nog steeds een uitstekende manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen en werkt ook geweldig in combinatie met andere reclame kanalen! Meer interessante artikelen over ondernemen lezen? Je vindt ze hier