3 tips om klanten te ontvangen in je bedrijf

Je zou het bijna vergeten in dit digitale tijdperk, maar ook in 2023 zullen bedrijven nog regelmatig klanten ontvangen op de zaak. Dan is het wel zo prettig dat de ontvangst goed is. Een factor waar vaak overheen wordt gekeken is de hal van een bedrijf. Dit is toch het eerste dat een klant ziet wanneer hij binnenstapt. En een goede eerste indruk kun je maar één keer maken! Daarom in dit blog: 3 tips om je klanten te ontvangen in je bedrijf.

Tip 1: goed vloeronderhoud

De vloer is één van de basiselementen van iedere inrichting. Met dank aan zijn grote oppervlak is hij prominent aanwezig. Een mooie vloer met een nette uitstraling is dus gewenst. Maar belangrijker nog, is dat de vloer van je bedrijf goed onderhouden is. Dat betekent dat hij altijd spic en span moet zijn. Want een vieze vloer maakt een slechte indruk. Naast stofzuigen en dweilen, betekent dit dat er op gezette tijden onderhoud dient te worden uitgevoerd. Hoe u dat aanpakt? Dat weten ze bij Own the Floor, specialist in vloeronderhoud. Zij verkopen alles wat je nodig hebt om je vloer in topconditie te houden of om een oude vloer van je bedrijf weer te laten stralen. Bovendien kun je gebruik maken van de specialistische kennis van hun vloerexperts.

Tip 2: zorg voor sfeer en comfort

Ook sfeer mag niet ontbreken in de hal van je bedrijf. Dit geeft een klant het juiste gevoel mee, voordat je hem of haar ontvangt. Daarnaast kan het zijn dat de klant even op je moet wachten in de hal. Dat is een andere ervaring dan wanneer iemand in één keer doorloopt. In dit geval is het prettig wanneer je klant ergens comfortabel kan zitten, waar hij niet in de loop zit. Planten zorgen voor extra sfeer. En met kunst aan de muur heeft een klant iets interessants om naar te kijken tijdens het wachten.

Tip 3: hartelijke ontvangst

Er gaat niets boven een hartelijke ontvangst. Een goede baliemedewerker maakt hier het verschil voor je bedrijf. Een update over wanneer de klant wordt opgehaald en het aanbieden van een kop koffie of thee wordt altijd gewaardeerd.

Goede ontvangst maakt het verschil

Door de bovenstaande tips in acht te nemen, heb je als bedrijf direct een streepje voor bij de ontvangst van een klant. Wil je altijd op de hoogte zijn van de laatste tips en nieuwtjes op het gebied van ondernemen? Achter deze link vind je nog veel meer artikelen over ondernemen.